maandag 16 augustus 2010

Terug naar de tweede klas.

Zoals gewoonlijk hang ik rond dit tijdstip een beetje rond op het internet. Het houd me op de hoogte van wat er gebeurd en ik hoef er de deur niet voor uit. Vooral twitter blijft een van de leukste en meest interessante social-media sites. 'Het komende nieuws nu alvast op twitter.com' zou zo een slogan kunnen zijn.

Dit zorgt ook zo nu en dan voor een 'dit gebeurt toch niet ECHT?' moment. Vandaag kwam ik weer zoiets tegen: Burgemeester Dronten zoekt naar Lianne.
http://www.hartvannederland.nl/nederland/flevoland/2010/burgemeester-zoekt-naar-lianne/

Na een aantal falende pogingen om het filmpje te kunnen zien, krijg ik uiteindelijk in elk geval het geluid. Microsoft Silverlight draait niet op Ubuntu en de open-source versie ervan werkt blijkbaar nog niet optimaal.

Het geluid van het filmpje geeft me al een idee dat dit een stunt voor aandacht is. De straat en de naam van een meisje wat de burgemeester tekeningen van een speeltuin stuurt zijn bekend. Voor zover ik weet hebben we een bevolkingsregister waar iedereen in staat. Dus een Lianne ook. Er is geen achternaam voor nodig. En anders werkt een berichtje in de Flevopost ook vaak erg effectief.

Ik kan mezelf er amper toezetten om het af te luisteren. Dramatische geluiden, wat reclame voor de Meerpaaldagen en nogal dramatisch commentaar. Dit kan je toch niet echt menen? Is het al 1 april?

Ik heb uiterste moeite dit serieus te nemen. Het doet me denken aan de sfeer op de middelbare school, waar alles draaide om aandacht en populariteit, waar van een mug een olifant maken de manier was om in de 'spotlights' te komen te staan.

Wikipedia zegt: 'Als voorzitter van het college en de raad heeft de burgemeester mede tot taak om de kwaliteit van het bestuur in de gemeente te bewaken...' Zou dit verhaal onder kwaliteit behoren?

"I guess life is just a popularity contest. Success: The ability to perform into a framework of obedience"

Geen opmerkingen: