zondag 29 augustus 2010

Drontense bloggers.

Op het moment heb ik geen goede inspiratie voor een mooie en pakkende inleiding, dus komt deze hier ook niet. Ik wou het even hebben over een idee wat me net ten binnen schoot.

Omdat ik nooit echt heb kunnen wennen aan het gebruik van RSS feeds zoek ik steeds elk blog eens in de zoveel tijd op om te kijken of er iets nieuws staat. Helaas vergeet ik op deze manier weleens het bestaan van een bepaald blog, om er een half jaar later weer aan herinnerd te worden.

Nu leek het me wel een leuk idee om een soort blog-collectief te maken voor de Drontense bloggers. Het idee is vooral om een site te maken die via RSS automatisch de nieuwe blogs weergeeft, met naam en url van desbetreffende blogger. Zo kunnen we alle informatie bij elkaar houden en een idee krijgen wat er speelt. Elke Drontense blogger die mee wilt doen kan zich aanmelden, al is de inhoud niet veel interessanter dan een beschrijving van diegene's uitgaansleven.

Het idee zit nog vaag in mijn hoofd en mijn verstand van websites maken gaat niet veel verder dan de basis van HTML en het gebruik van Google voor de dingen die ik nog niet weet, maar misschien zijn er anderen die dit wel kunnen.

Drontense bloggers, hoe denken jullie hierover? Een site met bijvoorbeeld de naam drontensebloggers.nl die alles vertoont? Vertel het me.

2 opmerkingen:

Paul Vermast zei

Hey Maaike,

Grappig, ik zat gisteren aan hetzelfde te denken. Goed idee dus ;-)

Binnen GroenLinks kennen we al zo iets: www.planeetgroenlinks.nl en volgens mij is het niet zo heel moeilijk zo iets op te zetten. Zie ook http://planeetgroenlinks.nl/pagina/faq

Dus; goed voorstel!

Groeten,
Paul

Barry zei

Maaike,
GEWELDIG IDEE! Vandaar dat ik het ook gelijk ten uitvoer heb gebracht ;)
http://dronten.voorvandaag.nl

Tot nu toe zijn het nog maar 2 blogs maar ik weet niet iedereen te vinden :) Blogs aanmelden kan via het linkje aangegeven in de inleiding. Wel even een (werkende) RSS link meesturen.
Ik ben nog druk bezig met het uitbreiden van deze pagina maar de basis ligt er.