maandag 14 april 2014

Biddinghuizen

Eind december ben ik naar Biddinghuizen verhuisd. Mijn vrienden lachten me uit, mijn ouders hebben meerdere keren geroepen 'zal je dat nou echt wel doen?' en zelfs ik heb even mijn twijfels gehad. Totaal onterecht.

Goed. Tegenwoordig breng ik meer tijd op de fiets door dan ik in jaren heb gedaan. Op een aantal dagen duren mijn lessen duren tot 22.00, waardoor ik zelden voor de laatste bus vertrokken is in Dronten belandt. Hoewel ik dat in de eerste instantie jammer vond, kan mijn conditie dat niet zeggen; ik voel me een stuk fitter. En zo erg is dat fietsen door de polder niet, het is een mooi uitzicht, je ziet de vooruitgang op het land per week en je bent flexibeler dan dat je met de bus bent; even uitwijken naar vrienden is zo gedaan.

Dat was dan de reden dat wonen in Biddinghuizen een ramp zou worden, het niet mobiel zijn. Nu ik heb ontdekt dat ik dat wel ben, is het wonen hier fantastisch. Het lijkt alsof de mensen hier meer betrokken zijn met wat er gebeurt, zichzelf beter inlichten over de lokale belangen. Kijk alleen maar naar de acties tegen het vliegveld. Mensen komen samen om een geluid te laten horen. Niet alleen dat, maar ook elk evenement heeft hier zijn eigen feestje. Waar ik al jaren zeur over hoe Dronten zelf tijdens het EK en WK niks heeft, wordt er in Biddinghuizen uitgepakt. Zelfs met Koningsnacht hebben ze hun eigen feesttent, met de dag erna ook wat activiteiten.

Mensen zijn vriendelijk. De hele buurt lijkt elkaar te kennen, het is gemakkelijk om even een praatje te maken. Er heerst een goede sfeer. De tiener die riep dat ze hier nooit dood gevonden wou worden, woont hier met veel plezier. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Geen opmerkingen: