donderdag 23 mei 2013

Dronten Magazine

Een idee speelde laatst door mijn hoofd, na lange gesprekken over Dronten via Facebook. De gesprekken waren bijna columns die op elkaar ingingen. Er valt voor een klein dorp een hoop te bespreken.

Het idee was om een magazine te beginnen. Eventueel éénmalig. Een heus magazine over Dronten. Met foto's van Drontenaren, herinneringen van Drontenaren, interviews met Drontenaren, columns van Drontenaren, een stuk voor jongeren uit Dronten, een stuk gewijd aan Biddinghuizen, een stuk gewijd aan Swifterbant en eventueel zelfs een stuk voor Ketelhaven. Met advertenties van lokale ondernemers. Met een uitgaanskalender vol dingen die binnen een uur met het OV te doen zijn.

Het idee bleef hangen. Ik noem elk idee wat ik heb geweldig, maar de meeste ben ik na een week kwijt. Dit was er een waar ik me enthousiast over bleef maken. We moeten toch goede columnisten hebben? We hebben sowieso goede fotografen. We hebben jongeren die weten wat jongeren willen. Er zouden toch genoeg lokale bedrijven moeten zijn die een advertentie willen plaatsen, zodat we het kunnen betalen?

Ik kan dit niet alleen. Ik kan heel weinig alleen. Dus wie zou er zin hebben om eens rond de tafel te gaan, om in een café in Dronten onder het genot van een bakje koffie bijeen te komen en dit idee uit te breiden, om er iets concreets van te maken. Om te kijken naar wie we waarvoor kunnen benaderen en wie, als we genoeg hebben, het vorm kan geven.

Wie doet er mee?

Geen opmerkingen: